Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Czy warto zastosować Pinterest w sklepie internetowym

pinterest-logoSerwisy społecznościowe mają wielką siłę oddziaływania, o czym nie trzeba przekonywać chyba żadnego użytkownika internetu i tego rodzaju portali. Również właściciele e-sklepów odkrywają ich potencjał, promując swoją działalność. Jak pokazują statystyki, 7,72% udziału w generowaniu ruchu na stronach e-sklepów odbywa się właśnie w ten sposób. Użytkownicy coraz częściej zamiast poprzez wyszukiwarki trafiają na strony sklepów bezpośrednio dzięki serwisom społecznościowym. Pinterest dla wielu jest jeszcze nowością, powstał w 2010 roku, ale jego rozwój z czasem skłonił przedsiębiorców do wykorzystania możliwości, jakie daje. Kolejne firmy przekonują się, że stał się obiecującym narzędziem w kreowaniu potrzeb klientów. Siła Pinteresta leży w wykorzystaniu zdjęć i obrazków, które najlepiej przemawiają do wyobraźni i skutecznie pomagają w budowaniu wizerunku firmy. Przez właścicieli sklepów internetowych jest on bardziej ceniony niż Facebook, a to świadczy o wielkim potencjale, który warto wykorzystać, zakładając własną działalność.

Pinterest w liczbach

W Polsce ten sposób komunikacji między sprzedającymi a kupującymi nadal należy traktować jako nowość. Warto jednak spojrzeć na pochodzące z zagranicznych raportów zestawienia:

– 69% użytkowników znalazło tam rzecz, którą potem chcieli kupić,

– 70% wchodząc na portal szuka inspiracji i jest przekonanych, że dzięki Pinterest znajdzie odpowiedni produkt,

– 67% traktuje serwis jako źródło informacji o trendach i nowościach.

Perspektywy dla polskich przedsiębiorców

Przeprowadzone badania wskazują, że wiele sklepów internetowych może wśród użytkowników Pinteresta odnaleźć klientów ze swojej grupy docelowej. Jeśli zależy nam na uruchamianiu jak największej liczby kanałów, służących do kontaktu firmy z potencjalnymi klientami, to serwis ten jest z pewnością warty uwagi. Do wyników należy jednak podchodzić z ostrożnością, bo Pinterest nie zdobył jeszcze takiej popularności jak za granicą. Portal jest jednak ciągle rozbudowywany, co może oznaczać korzystną inwestycję na przyszłość.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *