Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

E-commerce a social media

ecommerceMedia społecznościowe zawładnęły internetem. Trudno obecnie znaleźć osobę, która nie korzysta przynajmniej z jednego z najpopularniejszych portali. Użytkownicy tego rodzaju stron to często również klienci sklepów internetowych. Rozwój e-commerce poprzez social media stał się dziś punktem obowiązkowym niemal każdej kampanii reklamowej.

Na jakich portalach warto się pojawić?

  • Facebook

Obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy, generujący największy, bo ponad 50% ruch dla sklepu internetowego. Strona daje nam możliwość stworzenia własnego profilu –fanpage’a, który możemy dowolnie kształtować

  • Pinterest

Bardzo popularny w e-commerce ze względy na możliwość prezentacji zdjęć oferowanych produktów. Jego odbiorcy to często ludzie poszukujący inspiracji, zainteresowani nowościami, dlatego warto zaprezentować im swoją ofertę.

  • Twitter

Portal nastawiony na szybką komunikację – narzuca bowiem ograniczenie 140 znaków. Przez sklepy internetowe wykorzystywany głównie w celu informowania o nowych promocjach. W Polsce nie jest jeszcze tak popularny jak za granicą, dlatego ciągle jego udział w rynku e-commerce jest niewielki.

  • YouTube

Pozwala na promocję za pomocą filmów video. Klienci cenią najczęściej sporządzane w tej formie recenzje produktów, które pozwalają dokładniej niż w przypadku zdjęcia zapoznać się z danym przedmiotem.

O czym należy pamiętać?

Sama obecność na portalach społecznościowych nie wystarczy. Jeśli decydujemy się na stworzenie swojej strony, musimy dbać o jej rozwój i regularne umieszczanie nowych treści. Tylko wtedy uda nam się zbudować rozpoznawalną markę. Najskuteczniejszą formą dotarcia do klientów będzie połączenie treści i obrazu. Przekaz graficzny, pojawiający się w natłoku innych wyświetlanych przez portal informacji, łatwiej koncentruję uwagę odbiorcy.

Warto potraktować social media jako przestrzeń aktywnego kontaktu z klientami. Wszystkie serwisy społecznościowe nastawione są na komunikację między użytkownikami, dlatego warto aktywnie odpowiadać na komentarze czytelników, zadawać pytania, być otwartym na krytykę. Konfrontacja z klientem, chociaż czasami trudna, może być początkiem nowych, konstruktywnych rozwiązań.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *