Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Google shopping w Polsce

google-zakupyPopularność wyszukiwarki Google nie podlega dyskusji. Jak wiadomo, firma nie ogranicza się jednak do tej usługi i niedawno wprowadziła na polski rynek funkcję, która musi zainteresować wszystkich przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą internetową. Google Shopping jest już znany i popularny w Ameryce, a pod koniec 2013 roku udostępniono ją dla ośmiu nowych krajów: Austrii, Belgii, Danii, Meksyku, Norwegii, Szwecji, Turcji i Polski.

Przeglądanie ofert sklepów i porównywanie cen może zajmować sporo czasu, ułatwieniem dla klientów ma być właśnie Google Shopping, który zbiera informacje o produktach i w odpowiedzi na zapytanie wyświetla odpowiednie oferty.

Przedsiębiorcy dostali zatem nowe narzędzie reklamy, którego mocną stroną jest ścisłe powiązanie z najpopularniejszą wyszukiwarką. Poszukując określonych produktów, klienci nadal najczęściej sugerują się kolejnością stron wyświetlanych przez Google, dlatego tak wielu właścicieli e-biznesów zabiega o jak najwyższe pozycje. Aby je osiągnąć, potrzeba czasu i dbałości o stronę, wprowadzone rozwiązanie z pewnością może te starania ułatwić. Współpraca z Google w ramach usługi Shopping skutkuje w tym przypadku wyeksponowaniem towaru. Nowy układ wyników wyszukiwania wprowadza sporo miejsca przeznaczonego dla przedsiębiorców zainteresowanych usługą. Na stronie wyświetlane są zdjęcia produktów i ceny, a więc dla klienta kierującego się podpowiedziami pierwszym kryterium może być właśnie czynnik finansowy.

Nie tylko Google Shopping

Możliwość porównywania cen nie jest nowością w polskiej przestrzeni internetowej. Z powodzeniem funkcjonują w niej takie serwisy, jak Nokaut, Skąpiec czy Ceneo. Zasada działania jest bardzo podobna, bowiem ich zadaniem jest danie klientowi możliwości porównania produktów i przekierowanie na stronę sklepu. Google Shopping wydaje się mieć tę przewagę nad swoimi polskimi odpowiednikami, że stała się bardziej zauważalna, wyniki wyświetlane są bezpośrednio w wyszukiwarce. Przedsiębiorca ma zatem coraz więcej możliwości promowania swojego sklepu i warto na bieżąco śledzić, która z nich okazuje się być bardziej skuteczna.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *