Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Informacje prasowe, sposób na nowych klientów

informacje-prasoweDziałania marketingowe, mające na celu zwrócenie uwagi klienta, mogą mieć różne oblicza. Najprostszy podział stosowany przez specjalistów to push i pull. Określenie push stosuje się dla reklam przerywających czynności odbiorców, na przykład wyskakujących w przeglądarce okienek czy telewizyjnych reklam. Działania typu pull mają mniej oczywistą formę, potencjalny klient dociera do materiału promocyjnego samodzielnie, podczas poszukiwania innych danych. Taki charakter mają właśnie informacje prasowe, dostarczane przez firmę do mediów.

Korzyści płynące z takiej formy reklamy są niepodważalne i często daje ona lepsze efekty niż działania typu push. Portale mają swoich stałych odbiorców, a co za tym idzie, cieszą się ich zaufaniem. Decydując się opublikować dostarczone materiały, przenoszą to zaufanie również na nas. Sprecyzowane tematycznie media dostarczają też klientów, którzy nie są osobami przypadkowymi, ale realnie zainteresowanymi określonym produktem. Portale, na których mogą znaleźć się nasze materiały prasowe, są często traktowane przez wyszukiwarki jako wiarygodne źródło informacji. Powoduje to, że potencjalnym klientom, korzystających na przykład z Google, będzie łatwiej trafić do naszego sklepu.

Jak wykorzystać potencjał informacji prasowej?

Specjaliści PR wskazują poradniki jako najlepszą formę docierania do klientów z informacjami prasowymi tworzonymi przez e-sklepy. Pomagają one kreować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Użytkownicy mogą korzystać z tego doświadczenia, ale również stać się przyszłymi klientami. Generowane informacje prasowe mogą mieć też bardziej ogólny charakter – dotyczyć firmy lub skupiać się na oferowanych przez nią produktach. Niezależnie od wybranej formy warto pamiętać o kilku zasadach:

odpowiednie miejsce, w którym może zostać wykorzystana – warto brać pod uwagę przede wszystkim odbiorów danego medium. Jeśli grupy docelowe serwisu i naszego sklepu pokrywają się, reklama może okazać się skuteczna.

dobre przygotowanie materiału prasowego – na tym etapie liczy się zarówno treść, jak i forma. Zdobyte informacje i własne spostrzeżenia należy przedstawić w formie atrakcyjnej dla czytelnika. Pomoże w tym chwytliwy tytuł i wzbudzający zainteresowanie wstęp. Uwagę mogą też przykuć: pogrubienia, wyciągnięte z tekstu i wyeksponowane zdania. Czasem wystarczy niewiele, by skupić uwagę czytelnika, a od tego już tylko krok do zainteresowania go firmą i zdobycia nowego klienta.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *