Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Jak poradzić sobie z nawałem pracy w sklepie internetowym

Rynek e-commerce w PolscePoczątki funkcjonowania sklepu internetowego to najczęściej praca jednej osoby wykonującej całe spectrum niezbędnych działań. Problem pojawia się wraz z rozwojem biznesu, kiedy obowiązków zaczyna przybywać. Praca w bardzo małym gronie lub jednoosobowa działalność to mniejsze koszty i mniejsze wymagania sprzętowe i lokalowe, co w początkowym okresie działalności ułatwia jej sprawne prowadzenie. W końcu trzeba się jednak zmierzyć z poszukiwaniem innych rozwiązań.

1. Nowi pracownicy

Decyzja o zatrudnieniu kolejnych osób do pracy w naszej firmie, to dopiero początek zmian. Konieczne jest również przeorganizowanie dotychczasowej pracy i wprowadzenie podziału obowiązków. Dopiero wtedy można będzie odczuć, że zadania wykonywane są w sposób bardziej efektywny i sprawny.

2. Stażyści i praktykanci

Obopólne korzyści daje również czasowe zatrudnienie młodych ludzi, chcących zdobyć doświadczenie w branży. Dla pracodawcy tego rodzaju umowa na ważny aspekt finansowy – praktyki i staże są bezpłatne. W zamian trzeba jednak liczyć się z koniecznością wdrożenia nowych, często niedoświadczonych osób, których wkład w rozwój firmy będzie zauważalny po pełnym opanowaniu obowiązków. Pracodawca zobowiązany jest również do wystawienia zaświadczenia i referencji. Poszukiwanie praktykantów nie jest trudne – dobrym rozwiązaniem jest współpraca z biurami karier istniejącymi przy wyższych uczelniach.

3. Automatyzacja w e-sklepie

Nie wszystkie działania e-commerce muszą być wykonywane przez pracowników firmy. Obecne technologie pomagają w prowadzeniu e-sklepu, część koniecznych czynności wykonując za nas. Automatyzacja może obejmować różne sektory: zarządzanie ofertą, obsługę zamówień, marketing, logistykę czy obsługę klienta. Z wielu możliwości warto świadomie wybrać najlepszą dla nas opcję. Jeśli przywiązujemy wagę do oryginalnych opisów produktów, wówczas automatyczne kopiowanie ich z katalogów branżowych nie będzie rozwiązaniem dla nas. W zamian możemy postawić na przykład na automatyczne zarządzanie zamówieniami. Początkowe koszty wdrażania nowego oprogramowania na pewno zwrócą się wraz z rozwojem sklepu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *