Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Jak przekuć kody rabatowe na większą sprzedaż

rabatyWielu użytkowników internetu, decydując się na dokonanie zakupów w e-sklepie, kieruje się okazyjną ceną, niższą niż w sklepie tradycyjnym. Przedsiębiorcy wykorzystują ten fakt, czyniąc swoją ofertę jeszcze bardziej konkurencyjną. Jednym ze sprawdzonych sposobów są kody rabatowe, korzysta z nich coraz więcej konsumentów – w Polsce nawet 2,5 mln ludzi.

Z punktu widzenia klienta

Podczas składania zamówienia klient podaje określone hasło, które upoważnia go do otrzymania zniżki. Najczęściej oferty te są ograniczone czasowo, mogą też obejmować określoną grupę towarów. Informacje o kodach bardzo często wysyłane są do klientów przy pomocy newslettera czy wiadomości SMS lub udostępniane za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Korzystają z nich zarówno osoby, które już wcześniej dokonywały zakupów w sklepie, jak również nowi klienci, których przyciągnęła kusząca okazja.

Pytania przed którymi stają sprzedawcy

Kody rabatowe to kolejny sposób, by zaistnieć w świadomości konsumentów. Stanowią remedium na okresowe spadki sprzedaży i wspomagają pozyskiwanie nowych rynków. Bezrefleksyjnego wykorzystywania kodów rabatowych nie można jednak uznać za element strategii marketingowej. Należy zdawać sobie sprawę z zagrożeń – najpoważniejszym jest ilościowy wzrost sprzedaży, który nie przekłada się na realny zysk. Najważniejsze jest zatem określenie celu, który chcemy osiągnąć i dostosowanie częstotliwości i wielkości rabatów. Jak bezpiecznie wykorzystywać kody rabatowe?

– stosować je w przypadku produktów, dla których aktualna marża jest wystarczająco duża, by obniżenie ceny nadal przynosiło istotny zysk,

– minimalizować rabaty dla lojalnych klientów, którzy decydują się na zakup bez względu na cenę,

– zabiegać o nowych klientów, oferując im kody rabatowe m.in. poprzez serwisy społecznościowe. Atrakcyjna oferta rozprzestrzenia się sama i jej wypromowanie nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych,

– decydując się na wprowadzenie kodów rabatowych, nie ograniczać możliwości ich wykorzystania do produktów wybrakowanych czy pochodzących ze starszych serii. Zamiast przyciągnąć może to zniechęcić klientów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *