Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Jak skutecznie sprzedawać przez internet (z wykorzystaniem sklepów internetowych)

skutecznie-sprzedawacDoniesienia o zwiększającej się liczbie klientów sklepów internetowych niejedną osobę skłaniają do zastanowienia się nad rozpoczęciem przygody z e-commerce. Kusząca jest zwłaszcza możliwość obniżenia kosztów prowadzenia działalności oraz różnorodność działań marketingowych, które napędzają sprzedaż. Kierowanie działalnością w internecie jednak tylko z pozoru wydaje się łatwe. Zanim zdecydujemy się na otworzenie własnego e-sklepu, warto poznać kilka zasad, które ułatwią start.

1. Strategia cenowa – aby zaistnieć w środowisku internetowym, trzeba się wyróżniać. Najprostszym sposobem zwrócenia uwagi klientów jest atrakcyjna cena, a chęć zaistnienia w porównywarkach cenowych jeszcze bardziej wzmaga konkurencję na tym polu. Jeśli jednak zaniżoną cenę będziemy chcieli wyrównać w inny sposób – na przykład poprzez koszt transportu czy dodatkowe opłaty – jedynie zniechęcimy klientów. Ustalenie cen produktu powinno zawsze być poprzedzone analizą zysków i strat, jakie przyniesie wybrana strategia cenowa.

2. Wykorzystanie technik cross-selling i up-selling – poprzez ich wykorzystanie możemy skuteczniej dotrzeć do klienta i zaproponować lepszą ofertę. Obie techniki opierają się na sugerowaniu kupującemu produktów powiązanych z wyszukiwanym przez niego towarem. W przypadku up-selling będą to przedmioty o wyższej jakości, ale również wyższej cenie. Dzięki cross-selling kupujący uzyska informację o produktach uzupełniających – które również mogą mu się przydać.

3. Działania marketingowe – właściciel e-sklepu staje przed ogromnym wyborem sposobów dotarcia do przyszłych klientów. Decyzję powinno poprzedzić określenie grupy docelowej, do której w największym stopniu powinna być skierowana reklama. Od tego zależy, czy lepszym sposobem będzie na przykład wykorzystanie mediów społecznościowych, czy raczej działania na portalach branżowych. Bardziej uniwersalnym elementem kampanii reklamowej będzie natomiast pozycjonowanie sklepu i obecność w porównywarkach cenowych. W napędzeniu sprzedaży mogą pomóc również kody rabatowe lub specjalne oferty skierowane do stałych klientów.

4. Dbałość o zadowolenie kupujących – aby wzbudzić zaufanie nowych klientów niezbędna jest dobra opinia o sklepie. W budowaniu wizerunku pomogą na pewno uczciwe i jasne zasady zakupów i dobry kontakt z kupującym – zarówno w trakcie składania zamówień, jak i po sfinalizowaniu transakcji.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *