Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Jak zwiększyć konwersję w Twoim sklepie internetowym

sklepKonwersja pokazuje rzeczywiste zainteresowanie naszym sklepem, dlatego jest to tak ważny wskaźnik dla każdego internetowego przedsiębiorcy. Warto poznać czynniki, które na nią wpływają i wykorzystać tę wiedzę. Dopiero wtedy czas i fundusze przeznaczone na promocje, mogą przynieść spodziewane efekty, bo użytkownik odwiedzający sklep stanie się jego klientem.

1. Pierwsze wrażenie

Przyciągająca uwagę strona główna zachęca do pozostania w sklepie i zapoznania się z jego ofertą. Warto wyeksponować szczególnie atrakcyjne oferty czy unikalne produkty. Wówczas istnieje większa szansa na zainteresowanie klienta. Czytelność strony wpływa na jej odbiór, dlatego warto zadbać o odpowiednie rozmieszczenie treści, ich ilość czy kolorystykę całości.

2. Skrócenie czasu ładowania strony

Szczególnie przy pierwszych odwiedzinach w sklepie internetowym jest to ważny czynnik, decydujący, czy odwiedzający w ogóle zapozna się z ofertą.

3. Zdjęcia i filmy video

Dobre zaprezentowanie produktu to podstawa sprzedaży. Opis, zwłaszcza unikalny, to ważny element, ale nie zastąpi klientowi możliwości zobaczenia przedmiotu. Jeśli decydujemy się wyłącznie na fotografie, warto by było to kilka różnych ujęć, jak najlepiej prezentujących produkt. Jednak najlepiej na konwersję mogą wpłynąć filmy video, dzięki którym klient dokładniej obejrzy interesujący go przedmiot. Szczególnie pożądane są nagrania z testowania produktów.

4. Wybór sposobu płatności

Dla klienta ważne jest, by za zakupy płacić w wygodny i bezpieczny sposób. Takie poczucie uzyskamy oferując szeroki wybór metod płatności. Ograniczanie tych opcji może zniechęcić bardziej konserwatywnych kupujących.

5. Bezpieczeństwo

Zaufanie do naszej strony i transakcji czynionych za jej pośrednictwem to niezbędny element w budowaniu bazy stałych klientów, których ilość przełoży się również na konwersję. Jasne zasady zakupu, przejrzysty i uczciwy cennik dostawy, gwarancja zwrotu pieniędzy, to elementy, które budują pozytywny wizerunek sklepu. Warto stworzyć czytelny regulamin i umieścić go w widocznym miejscu strony, daje to klientowi poczucie, że ma do czynienia z profesjonalistami.

6. Rekomendacje klientów i social media

Budowanie marki w internecie opiera się w dużej mierze na marketingu szeptanym. Warto śledzić opinie o sklepie, zadbać o możliwość wypowiadania się klientów i umieszczania opinii na stronie i gdy sytuacja tego wymaga, odpowiadać na komentarze.

zoofast.it zoofast.nl zoofast.pt zoofast.ro zoofast.sk

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *