Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Jaka domena dla Twojego sklepu internetowego

domenaMyśląc nad swoim biznesem w internecie, jednym z pierwszych pytań, na jakie musimy sobie odpowiedzieć, jest nazwa, a co za tym idzie domena naszego sklepu. Warto przez chwilę spojrzeć na nią oczami klienta, bo jej trafność, łatwość zapamiętania i chwytliwość może być początkiem sukcesu.

Pierwsze kroki

Stając przed koniecznością wyboru domeny dla sklepu internetowego, najlepiej każdy pojawiający się w głowie pomysł przepuścić przez filtr kilku pytań:

  • czy nazwa jest łatwa do zapamiętania?
  • czy nie jest zbyt długa?
  • czy nie posiada elementów trudnych do zapisania albo powtórzenia?
  • czy jest zgodna z profilem i asortymentem sklepu?
  • czy nie narusza prawa? (na przykład przez wykorzystanie nazwy znanej marki)

Wszystkie te elementy są niezbędne, aby stworzyć dobrze prosperującą stronę sklepu. Klient, korzystając z internetowych wyszukiwarek, łatwiej odnajdzie nasz sklep, jeśli jego domena będzie odzwierciedlała prowadzoną działalność. Natomiast gdy z łatwością zapamięta adres naszej strony, to bez problemu powtórzy wśród znajomych i sam z łatwością jeszcze do niej powróci.

Nie można ignorować również ostatniego z wymienionych punktów. Konsekwencje niedopatrzeń mogą być dotkliwe, z czego początkujący przedsiębiorcy mogą nie zdawać sobie sprawy. Sąd może nakazać zaprzestanie działalności pod określoną domeną internetową, jeśli pod taką samą nazwą istnieje już firma, która powstała wcześniej. Decyzja o wyborze nazwy powinna być zatem poprzedzona dokładnym sprawdzeniem sytuacji na rynku.

Nie tylko nazwa

Każda domena posiada swoje rozszerzenie i jego wybór powinien być również świadomą decyzją. Skróty bądź nazwy umieszczane po kropce najczęściej wskazują na zasięg naszej działalności. Najbardziej popularna końcówka domen to bez wątpienia skrót .pl, wskazująca na ogólnopolski charakter naszego sklepu. Jeśli jednak działalność od samego początku zakrojona jest na szerszą skalę, warto pomyśleć nad rozszerzeniem globalnym, na przykład .com lub europejskim .eu.

Wybór adresu, pod którym będziemy funkcjonować w internecie, to dopiero początek drogi. Wybierając domenę, trzeba mieć również świadomość i pomysł, jak skutecznie zareklamować ją wśród nowych klientów i wpisać w całą koncepcję powstającej strony.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *