Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Marketing internetowy w sklepie internetowym

ecommerce1Założenie i prowadzenie sklepu www niesie ze sobą wiele możliwości. By odnieść sukces w sprzedaży trzeba jednak te możliwości nauczyć się odpowiednio wykorzystywać. Nie tylko zadbać o to, by jak najwięcej osób zajrzało na stronę naszego sklepu, ale by chętnie i bez problemu na nią wracały.

Łatwa do zapamiętania domena i przejrzysty układ strony

Na dobry początek warto zastanowić się nad wyborem domeny, pod którą umieści się sklep www. Powinna być ona w miarę krótka, łatwa do zapamiętania, związana z branżą, w której się działa. Sama strona także powinna być ładna, nowoczesna, prosta w nawigacji. Warto docenić czas internautów i nie wystawiać ich cierpliwości na próbę. Do interesujących produktów powinni dotrzeć błyskawicznie najlepiej na jeden klik.

Różne sposoby promocji online

Przyjęło się przekonanie, że sklepy www najlepiej jest promować poprzez pozycjonowanie. Najważniejsze wydaje się dobranie odpowiednich słów kluczowych. Warto z nimi eksperymentować, pozycjonować sklep na bardziej i mniej popularne słowa i całe frazy, a do niektórych z nich dołączyć lokalizację. O słowach kluczowych dobrze jest pamiętać nie tylko w treści i opisach produktów, ale i przy zdjęciach. Umiejętne dobranie tagów, wpisywanie tekstów alternatywnych przy wprowadzaniu nowych produktów do sklepu naprawdę się liczy i może znacząco poprawić w widoczność witryny w wyszukiwarce.

Z myślą o internautach

Najskuteczniejsza jednak zawsze jest taka promocja, która pod uwagę bierze nie tylko wymagania wyszukiwarek, ale i samych internautów. Opisy strony, produktów i kategorii nie powinny być przesycone słowami kluczowymi, warto zadbać też, by ich treść była interesująca.

Koniecznie pomyśleć też trzeba o stworzeniu sklepowego bloga. Warto na nim publikować ekspercie porady, a w tekstach umieszczać słowa kluczowe.

Dobrze jest też docenić coraz bardziej popularny w sieci www marketing szeptany. O swoim sklepie i produktach warto informować nie tylko na blogu, ale i na różnych forach tematycznych. Dobrym pomysłem na dotarcie do konkretnej grupy klientów może okazać się także nawiązanie współpracy z popularnym blogerem.

Warto wykorzystać social media

Koniecznie też wykorzystać trzeba możliwości, jakie dają media społecznościowe. Założyć warto nie tylko Fan Page na Facebooku, ale również i konta na innych popularnych serwisach i poprzez nie zachęcać internautów do komentowania, linkowania, zamieszczania zdjęć i brania udziału w konkursach.

Autorem powyższego artykułu jest Gebuko – Marketing internetowy Kraków

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *