Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Metody płatności w europejskich sklepach internetowych

zdjecia-produktowRozwój sklepów internetowych wymusił powstanie nowych technologii płatniczych, zgodnych z potrzebami klientów. Przeniesienie istotnej części handlu do internetu spowodowało, że również opłaty za transakcje bardzo często odbywają się w systemie online. Jedynie część konsumentów pozostaje wierna bardziej tradycyjnym formom płatności. Jak pokazują badania, regulowanie należności wynikających z korzystania z e-handlu, w całej Europie opiera się na podobnych rozwiązaniach.

Metody płatności obowiązujące w większości europejskich sklepów internetowych to: karta kredytowa, karta debetowa, przedpłata na konto oraz e-Payment. Korzystnym i cenionym przez część klientów rozwiązaniem jest również sprzedaż ratalna. W zależności od kraju różne są jednak preferencje kupujących, a co za tym idzie – popularność wymienionych sposobów.

Co kraj to obyczaj

Nie każdy sklep internetowy wykorzystuje wszystkie możliwe formy płatności. Najczęściej ich dobór wiąże się z analizą potrzeb i preferencji konsumentów. Polska, Hiszpania czy Włochy to kraje, gdzie dużą popularnością cieszy się przedpłata na konto i zdecydowana większość (nawet ponad 80%) sklepów internetowych akceptuje tę metodę. Zupełnie inaczej sytuacja kształtuje się w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedawcy rzadko korzystają z tej możliwości – dostępna jest tylko w około 4% sklepów.

Dysproporcje łatwo zauważyć również, jeśli chodzi o płatność za pomocą czeku i sprzedaż ratalną. Obie metody są niezwykle popularne we Francji, a sklepy dopuszczające taką możliwość, stanowią zdecydowaną większość. Pozostałe kraje europejskie coraz częściej zupełnie rezygnują z płatności za pomocą czeku.

Silna pozycja e-Payment

Chcąc wskazać najbardziej uniwersalną metodę płatniczą na rynku europejskim, bez wahania należy wymienić serwisy e-Payment. Nawet jeśli nie są jeszcze najchętniej wybierane przez kupujących, to ich potencjał stale rośnie i jest doceniany przez właścicieli internetowych sklepów. Płatność e-Payment oferuje niemal 90% przedsiębiorców z Polski, Niemiec czy Włoch i zakładając e-biznes, warto zdawać sobie sprawę z tej tendencji.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *