Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Na co zwraca uwagę Twój klient, zwróć na to uwagę i Ty

zdjecia-czy-wideoW każdym biznesie zadowolenie klienta to podstawa, nie inaczej jest, gdy swoją działalność chcemy rozpocząć w internecie. Na nowo powstający sklep internetowy warto spojrzeć oczami kupującego, by móc jeszcze lepiej rozwinąć działalność. Oto kilka kwestii, które najbardziej interesują klientów:

  • wygląd – pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy kupujący zapozna się z naszą ofertą. Aby przekonać go do poznania firmy, niezbędna jest przejrzysta, dobrze przygotowana strona internetowa, która będzie świadczyć o profesjonalizmie sklepu.
  • funkcjonalność strony – estetyka zawsze musi iść w parze z rozwiązaniami, które sprawią, że korzystanie ze sklepu internetowego będzie łatwe i wygodne. Problem ze znalezieniem produktu czy brak informacji mogą zrazić kupującego.
  • cena – nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak istotna jest konkurencyjność cen. Wielu klientów szuka w internecie korzystnych okazji i tym można łatwo przekonać ich do zakupu. Wszelkie rabaty sprawią, że kupujący częściej odwiedzą stronę, licząc na kolejne interesujące oferty.
  • bezpieczeństwo – zakupy internetowe, chociaż mają swoich zwolenników, wielu kojarzą się z ryzykiem. Dlatego tak ważny jest dostępny na stronie regulamin oraz przejrzyste zasady zwrotu czy reklamacji, które gwarantują odzyskanie pieniędzy.
  • ochrona danych osobowych – taka deklaracja zawsze wzbudza zaufanie klientów. Dla wieku osób ważne jest, by informacje podawane podczas zakupu nie zostały przekazane osobom trzecim.
  • bogaty asortyment i aktualna oferta – szeroki wybór to coś, co wyróżnia sklepy internetowe. Warto zadbać o różnorodność, która pozwoli na zyskanie klientów rozczarowanych ofertą tradycyjnych sklepów. Należy jednak zwrócić uwagę na aktualność przedstawionych ofert, bo niespodziewany brak zamówionych towarów może na trwałe zniechęcić klienta do zakupów.
  • czas dostawy – dla części kupujących to kwestia kluczowa. Informacja dotycząca wysyłki jest zatem niezwykle istotna, a wywiązanie się ze zobowiązań zachęci do kolejnych zakupów.
  • opinie innych kupujących – zaufanie klientów pomogą też wzbudzić pozytywne rekomendacja osób, które wcześniej dokonały zakupów w sklepie. Warto zatem dbać o zadowolenie kupujących i eksponować pozytywne komentarze.

Znane powiedzenie „klient nasz pan” pozostaje ciągle aktualne, dlatego strategię prowadzenia e-biznesu warto oprzeć na oczekiwaniach klientów. Spełnienie wymagań otwiera bowiem drogę do rozwoju sklepu i większych zysków.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *