Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Narzędzia zwiększające sprzedaż

zwiekszajace-sprzedazSklepy www zakłada się głównie z myślą o zwiększeniu sprzedaży i dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów. Samo wprowadzenie oferty do sieci www nie jest kosztowne i od razu daje szansę na dodatkowy zarobek. Warto jednak dowiedzieć się, co można zrobić, żeby wyniki finansowe jeszcze bardziej poprawić. Zazwyczaj wystarczy wykorzystać kilka prostych narzędzi sprzedażowych, które znacznie mogą zwiększyć zyski z każdej dokonywanej transakcji.

Sprzedaż krzyżowa – jeden krok do większych zysków

Bardzo popularna w sieci stała się sprzedaż krzyżowa, czyli tzw. cross selling. Polega ona na informowaniu klientów o dodatkowych produktach, które świetnie pasować będę do oglądanego właśnie przedmiotu. Jeśli przykładowo w sklepie ogląda się buty do biegania, można dodatkowo zachęcać do zakupu stroju, czapki czy stopera, który z pewnością przyda się podczas treningów.

Coraz częściej spotkać się też można z sugestiami w stylu: „klienci, którzy oglądali ten produkt, interesowali się również tymi pozycjami”. Do tych dodatkowych produktów najlepiej jest umieszczać linki ze zdjęciami, by dla klienta towary te były dostępne dosłownie na klik.

Warto proponować również tworzenie zestawów i od razu zachęcać do ich zakupu. Do oglądanego produktu można dodać inny, podobny i zaoferować je w atrakcyjnej cenie.

Up selling – nie tylko szansa na zysk, ale i dobra promocja

Obok sprzedaży krzyżowej świetnie sprawdza się też tzw. up selling. Metoda ta polega na prezentowaniu produktów droższych od oglądanego. Być może klienta zainteresują droższe marki, dodatkowe funkcje, lepszej jakości materiały. Przez takie porównanie, internauta może porównać produkty, docenić produkt tańszy i zdecydować się na jego zakup, wybrać ten droższy albo po prostu uznać sklep za miejsce godne zaufania, gdzie zakupić może produkty z najwyższej półki.

Dodatkowe zalety narzędzi zwiększających sprzedaż

Narzędzia marketingowe wykorzystywane w sieci www nie tylko mogą zwiększyć sprzedaż. Doskonale sprawdzają się też w eliminowaniu konkurencji. Gdy klient widzi, że w sklepie może zakupić dodatkowe i przydatne produkty, nie musi ich dodatkowo szukać w innych sklepach www. Zamieszczanie linków do innych produktów na podstronach poszczególnych towarów to także świetny sposób ich promocji, a także dobre narzędzie do porównywania podobnych towarów.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *