Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Nawyki kupujących, o których warto wiedzieć

sklep-za-granicaWśród dokonujących zakupów w internecie są zarówno osoby rozważne, jak i te działające pod wpływem chwili. Jednym wystarczy przekonujący opis i cenowa okazja, inni kierują się szeregiem czynników, z których sprzedawcy powinni zdawać sobie sprawę. Poznanie podstaw psychologii konsumentów może wpłynąć na usprawnienie strony czy sposób prezentacji towarów.

Gra o czas

Zakupy w internecie mają tę przewagę nad tradycyjnymi, że pomagają oszczędzić czas. Sprawnie działająca strona internetowa to podstawa, gdyż, jak pokazują badania, długie oczekiwanie na pojawienie się informacji potrafi skutecznie zniechęcić do dalszych zakupów. Ponad połowa klientów po kilku sekundach, znudzona, opuści sklep, a zdecydowana większość, bo aż 80% nigdy do niego nie wróci.

Oglądnąć ze wszystkich stron…

Aby podjąć decyzję wiele osób musi szczegółowo zapoznać się z produktem. Służą temu najczęściej zdjęcia, ale wciąż niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jaki potencjał tkwi w ich różnorodności i uzupełnieniu oferty o filmy video. Wykorzystanie wielu ujęć może zwiększyć sprzedaż aż o 58%. Większa ilość fotografii, to większe zaufanie klienta, który ma szansę podjąć bardziej świadomą decyzję. Filmy video to w dalszym ciągu niewykorzystane narzędzie wpływania na decyzję kupujących. Tymczasem połowa konsumentów ma większe zaufanie do produktu po obejrzeniu jego prezentacji, co wymiernie może przełożyć się na sprzedaż. Bardziej szczegółowe opisanie towaru i jak najwierniejsze jego przedstawienie przy pomocy multimediów to również szansa na transakcję, która nie zakończy się zwrotem, przykrym zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy.

Uwaga na pułapki

Niekiedy szczegóły mogą zaważyć na przerwaniu transakcji i rezygnacji z usług sklepu. Ponad 40% klientów, którzy podczas finalizowania zakupów odkryli naliczenie dodatkowych opłat, odrzuciło koszyk. Nie warto zatem liczyć na naiwność kupujących i zawrzeć w ofercie pełną cenę. Finalizacja transakcji powinna być jak najprostsza, ceniona przez wielu jest możliwość kupna produktów bez wcześniejszej rejestracji na stronie sklepu. Wiele osób zniechęca również późniejsze otrzymywanie newslettera, który dla wielu sprzedawców jest punktem obowiązkowym przy zakładaniu konta.

Wymienione przyzwyczajenia i preferencje powinny być brane pod uwagę przed każdego przedsiębiorcę, który planuje swój e-biznes. Rozwiązania, które wydają się korzystne z punktu widzenia finansowego, mogą paradoksalnie ograniczyć liczbę kupujących.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *