Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Obecność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google

google-zakupySzukając w internecie informacji – również dotyczących produktów i oferujących je sklepów internetowych – niemal zawsze korzystamy z pomocy wyszukiwarki. Najpopularniejszą wśród nich jest bez wątpienia Google i każda firma zabiega o jak najwyższą pozycję na jej stronach. Warto zdawać sobie sprawę z warunków i ograniczeń, z którymi musi się zmierzyć początkujący przedsiębiorca.

Cierpliwość początkującego

Aby nowo powstała strona znalazła się wśród wyników wyszukiwania Google, potrzeba czasu. Sprzedawcy, który liczą na wysokie miejsca osiągnięte w krótkim czasie, na pewno będą zawiedzeni okresem zupełnej nieobecności, trwającym do 2 miesięcy. W tym okresie warto jednak dbać o rozwój strony, dodawać treści i odnośniki, które są niezbędne do pozytywnej weryfikacji nowego sklepu. Na tym etapie najważniejsze jest zgromadzenie odnośników o wysokiej ocenie TrustRank- dzięki nim Google na pewno szybciej zainteresuje się naszą stroną i zwróci uwagę na inne jej aspekty. Nie należy jednak spodziewać się, że w kolejnych miesiącach nasza pozycja w wyszukiwarce zagwarantuje świetne zyski. Staż i utrzymywany przez właściciela wysoki poziom strony działają na korzyść sklepu. Po 4-6 miesiącach działalności strona może pojawić się w wynikach wyszukiwania dla najpopularniejszych słów kluczowych. Proces pięcia się w rankingu trwa lata i należy zdawać sobie sprawę, że czas ten jest konieczny, by znaleźć się na najwyższych pozycjach. Wieloletnia dbałość o witrynę świadczy o profesjonalizmie firmy.

Pozycjonowanie

Promowanie sklepu to złożony proces, w którym trzeba wziąć pod uwagę klika elementów. Aby jak najlepiej wykorzystać czas i zyskać zainteresowanie Google należy zadbać przede wszystkim o odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Wykorzystujemy je między innymi w nagłówkach czy otagowanych zdjęciach i to dzięki nim klienci najczęściej trafiają na stronę sklepu. Nie należy również zapominać o rozbudowanych opisach. Google ocenia wartość strony przede wszystkim na podstawie zamieszczonego tekstu, warto więc, by nie były to jedynie treści, powtarzające się na innych portalach.

Naszą obecność w wyszukiwarce Google możemy zaakcentować w jeszcze jeden sposób, chociaż nie jest to oferta dla każdego. Google AdWords to system reklamowy, dzięki któremu w wynikach wyszukiwania pojawiają się linki sponsorowane przenoszące zainteresowanego użytkownika od razu do naszego sklepu internetowego.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *