Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Pozycjonowanie sklepu internetowego

pozycjonowaniePozycjonowanie jest niezbędnym elementem prowadzonych działań marketingowych. Wysokie miejsce sklepu w wyszukiwarce to przepustka do większej ilości odwiedzin, a co za tym idzie – szansa na lepszą sprzedaż produktów. Do korzyści płynących z pozycjonowania sklepu należy również zaliczyć wykreowanie rozpoznawalnej marki – nawet jeśli użytkownik wyszukiwarki w danym momencie nie zdecyduje się na zakup, wzrośnie jego świadomość dotycząca istnienia naszej firmy.

Prowadzone działania zawsze powinny być poprzedzone analizą potrzeb, która pozwoli wybrać odpowiednie dla branży i rodzaju sklepu sposoby pozycjonowania.

1. Optymalizacja strony

Strona sklepu internetowego musi być dostosowana do wymagań wyszukiwarek, a aby to osiągnąć, należy przede wszystkim opracować jej schemat. Podział na podstrony, ułożenie produktów w odpowiednich kategoriach i stworzenie ich unikalnych opisów to podstawy. Warto zaplanować również rozwiązania systemowe, które ułatwią nam usuwanie produktów niedostępnych i wprowadzanie nowych pozycji, żeby nie wprowadzać w błąd klientów.

2. Ustawienie metatagów

Należy pamiętać o oryginalności każdej z podstron witryny naszego sklepu. Dzięki temu będą wyróżniać się w wynikach wyszukiwania i klienci łatwiej dotrą do interesujących ich działów. Szczególnie ważny jest metatag „title”, który jako pierwszy przyciąga uwagę. Uzupełnieniem powinien być opis – czyli metatag „description”.

3. Wybór fraz

Klienci korzystając z wyszukiwarek najczęściej posługują się pojęciami ogólnymi – nazwami produktów lub ich typem. Frazy powinny być przyporządkowane do podstron, żeby ułatwić klientom odnalezienie wskazanych przedmiotów. Ich aktualizowanie, wraz ze zmieniającym się asortymentem również zapewni lepsze wyniki. Jest to tak zwane pozycjonowanie szerokie, które obecnie staje się coraz popularniejsze. Jego elementem jest również łączenie fraz ogólnych z bardziej szczegółowymi, co wpływa na pozyskanie klientów zdecydowanych na określony produkt. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla firm o rozbudowanym asortymencie umieszczonym na wielu podstronach.

4. Promocja marki

Wykorzystanie na przykład serwisu Google+ pozwala na dodatkową promocję w przypadku, kiedy w wyszukiwarkę zostanie wprowadzona nazwa marki. Oprócz standardowych wyników pojawia się również wizytówka firmy z jej stroną internetową i logiem, co znacząco wpływa na rozpoznawalność sklepu.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *