Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Programy afiliacyjne jako metoda na zdobycie klienta

Programy afiliacyjneProgramy partnerskie to przede wszystkim domena zagranicznych, rozwiniętych sklepów internetowych. Jednak nowe trendy docierają także do Polski i mogą okazać się przydatne w pozyskiwaniu nowych klientów.

Pomiędzy klientem i sprzedającym pojawia się trzecia osoba, czyli partner. Jego zadaniem jest zachęcenie kupujących do odwiedzenia strony przedsiębiorcy, z którym współpracuje. Korzyści są obopólne – sklep internetowy zyskuje reklamę i możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców, a partner otrzymuje gratyfikację finansową. Najczęściej jest ona uzależniona od wartości produktu sprzedanego dzięki tej formie reklamy. Ta kwestia najczęściej budzi nieufność właścicieli sklepów, którzy obawiają się konieczności oddania części zysku. Dlatego też do produktów najczęściej promowanych przy pomocy programów partnerskich należą usługi finansowe, edukacyjne lub z branży jubilerskiej. Wysokość marży pozwala w ich przypadku na rezygnację z części zysku w zamian za nową formę promocji.

Partner czyli kto?

– tak zwani „liderzy opinii” – są to najczęściej osoby posiadające wiedzę o danej branży, często prowadzą swoje strony i blogi, które cieszą się zainteresowaniem i zaufaniem czytelników. Umieszczone przez nich polecenie trafia na podatny grunt osób zainteresowanych tematyką. Z punktu widzenia przedsiębiorcy jest to dobry sposób na bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej.

– strony tworzone z myślą o programie partnerskim – ich tematyka pokrywa się z asortymentem sklepu. Najczęściej są dobrze wypromowane i pozycjonowane, by przyciągać jak największą ilość potencjalnych klientów.

Niewykorzystany potencjał

Wciąż wielu przedsiębiorców nie decyduje się na wykorzystanie programów afiliacyjnych. Jedynie 16% sklepów jest promowanych w ten sposób. Dla porównania warto przedstawić statystyki z USA, gdzie funkcjonuje około 200 sieci afiliacyjnych, z których korzysta 80% e-biznesów. Na drodze do osiągnięcia lepszych wyników w Polsce stoi najczęściej niewiedza co do zasad funkcjonowania programów partnerskich. Często kojarzone są z kosztowną formą promocji, za którą nie idą lepsze wyniki sprzedaży. Jednak najwięksi przedsiębiorcy poznali już siłę rekomendacji, pora na to, by docenili ją również mniejsi przedsiębiorcy.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *