Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Rynek e-commerce w Polsce

Rynek e-commerce w PolscePotencjał e-commerce w Polsce jest ogromy i, jak pokazują analizy ekonomistów, ten sektor rynku będzie się stale umacniał. Ciągle jeszcze nie dorównujemy pod tym względem części krajów europejskich, ale należy pamiętać, ze początek polskiego e-handlu to rok 1997. Krajowy rynek e-commerce cechuje się ciągle dużą segmentacją i w porównaniu do rynków zagranicznych jest rozdrobniony. Jednocześnie małe i średnie sklepy internetowe pozytywnie wpływają na konkurencyjność i mają duży potencjał rozwoju.

Konstruktywne rozwiązania

Wielu przedsiębiorców zwraca uwagę na rozwój swojego e-biznesu. Coraz częściej swoją ofertę starają się oni kierować nie do masowego odbiorcy, ale maksymalnie ją spersonalizować. Ich działania są bardziej przemyślane i ukierunkowane. Badania prowadzone przez IAB Polska pokazują, ze zdecydowana większość właścicieli e-sklepów zamierza rozbudowywać swoją ofertę i podejmować kolejne działania marketingowe w celu dotarcia do nowych klientów. Obecnie najczęściej wykorzystywanymi kanałami marketingowymi są: platformy e-commerce, reklamy i funpage w serwisach społecznościowych oraz pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Coraz więcej firm dostrzega, jak ważna jest również posprzedażowa obsługa klienta i pozwolenie mu na wyrażenie opinii. Pozytywną stroną polskiego rynku e-commerce jest również motywacja do rozbudowy infrastruktury sklepu i poszukiwania nowych rozwiązań logistycznych, deklarowana przez ponad 20% badanych.

Nieuniknione zagrożenia

Rynek e-commerce oprócz niewątpliwych plusów posiada pewne pułapki, o których mówią sami przedsiębiorcy. 70% z nich skarży się na wysokie koszty prowadzenia biznesu – oprócz tych wynikających bezpośrednio z działalności należy doliczyć również podatki i opłaty publiczne. Wielu prowadzących działalność typu e-commerce wskazuje także na dużą konkurencyjność, jako jedną z barier w rozwoju ich firmy. Trudno nie zgodzić się z tym rozpoznaniem. To, co dla klientów oznacza spadek cen i większą możliwość wyboru, dla sprzedającego wiąże się z mniejszymi zyskami.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *