Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Skąd przychodzą klienci do sklepu internetowego

Skąd przychodzą klienci do sklepu internetowegoObecność sklepu w różnych miejscach w sieci i jego odpowiednia reklama przekładają się na liczbę wejść na naszą stronę. Warto poznać największe generatory ruchu – ich wykorzystanie i rozwijanie może przełożyć się na zyski.

1. Wyszukiwarki

Klienci poszukują interesujących ich produktów poprzez wyszukiwarki i z pewnością nie jest to dla żadnego właściciela e-biznesu zaskoczeniem. Może być to nawet 70-80% ruchu na danej stronie. Dlatego nie warto ignorować wymagań Google i zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie strony. W byciu zauważonym pomagają również funkcje dodatkowe, takie jak Google AdWords, ponieważ wielu klientów skupia się na najwyżej ulokowanych pozycjach w wyszukiwarce.

Jednak część kupujących dociera do sklepu również innymi kanałami, dlatego czas poświęcony na dywersyfikację źródeł ruchu na stronie nigdy nie jest czasem straconym.

2. Witryny odsyłające

  • porównywarki cenowe

Pozwalają na szybki przegląd ofert i wielu ludzi, dla których podstawowym kryterium jest niska cena, chętnie korzysta z tego rozwiązania. Nic dziwnego, że zdobyły one niemałą popularność i najpopularniejszy tego typu serwis Ceneo.pl posiada ponad 4 mln użytkowników. To potencjał, którego nie należy ignorować, współpraca z porównywarkami staje się stałym elementem e-marketingu.

  • media społecznościowe

Ich udział w generowaniu ruchu na stronie internetowej nie powinien być ignorowany. Pod tym szerokim określeniem kryją się bowiem blogi, Facebook czy fora internetowe. Wszędzie, gdzie ludzie wymieniają opinie, może pojawiać się informacja o naszej stronie i na zasadzie marketingu wirusowego docierać do kolejnych osób. Dla klientów ceniących sobie bezpieczeństwo opinia znajomych lub tzw. liderów opinii jest skutecznym bodźcem do zakupów.

  • serwisy aukcyjne

To właśnie one dużej liczbie użytkowników kojarzą się z zakupami internetowymi. Zaznaczenie swojej obecności na Allegro.pl przekłada się również na odwiedziny na właściwej stronie internetowej sklepu. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jest to rozwiązanie łatwe, bo z założenia serwis przeciwdziała takim praktykom, niemniej jednak wiele sklepów internetowych już zdecydowało się na wykorzystanie tej szansy.

3. Odwiedziny bezpośrednie

Ich wysoka ilość jest znakiem rozpoznawalności marki i zaufania wobec niej. Najczęściej bezpośrednio na stronę sklepu kierują się klienci, którzy znają naszą firmę i mają do niej zaufanie.

zoofast.bg zoofast.es zoofast.fr zoofast.gr zoofast.hu

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *