Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

Wersja mobilna Twojego sklepu, czy warto?

twoj-sklepUrządzenia mobilne stają się coraz powszechniejsze i to nie tylko wśród osób młodych, zainteresowanych technologicznymi nowinkami. Wymusza to na przedsiębiorcach postawienie sobie pytania o dostosowaną do nowych wymagań klientów wersję sklepu. Większość z nich nie wprowadziła jeszcze takiego rozwiązania, chociaż jak pokazują badania, 73% pytanych uważa, że wersja mobilna mogłaby przełożyć się na zwiększone wyniki sprzedaży. Odczucia te potwierdzają spostrzeżenia specjalistów zajmujących się usługami internetowymi i telekomunikacyjnymi.

Popularność urządzeń mobilnych

Z roku na rok zwiększa się nie tylko liczna użytkowników smartfonów czy tabletów, ale również intensywność korzystania z nich. Urządzenia mobilne coraz częściej zastępują komputer, dając możliwość równoczesnego korzystania z funkcji internetowych i telekomunikacyjnych. W Polsce trudno o wiarygodne badania, pokazujące jak wielu użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, aby dokonać zakupów. Warto jednak spojrzeć na rynek zachodni, bo wyznacza on tendencje, które staną się również udziałem rodzimego rynku. Według KISSmetrics, 20% wyświetleń sklepów internetowych związana jest właśnie ze smartfonami oraz tabletami i liczby te zwiększają się z roku na rok.

Konsekwencje trendów

Do stworzenia mobilnej wersji sklepu internetowego powinny ostatecznie przekonać przedsiębiorcę deklaracje klientów.

Reklamy internetowe i reklamy mobilne nie ustępują pod względem oddziaływania tradycyjnej reklamie telewizyjnej. Oznacza to, że kreują preferencje konsumentów i zachęcają do zapoznania się z ofertą e-sklepów, a zainteresowanie to przekłada się na sprzedaż. Przedsiębiorstwa, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom dotyczącym mobilnych zakupów, mają dużą szansę na przekonanie do siebie użytkowników smartfonów i tabletów. 83% użytkowników tego rodzaju urządzeń planuje przy ich pomocy złożyć zamówienie w sklepie internetowym. Jest zatem o co walczyć. Warto mieć na uwadze, że klient zachęcony mobilną wersją sklepu, może zostać jego stałym klientem i w przyszłości wykorzystywać różne sposoby dostępu do niego.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *