Pages Navigation Menu

Blog o wielotematyczny

O czym należy pamiętać, tworząc podstronę produktu?

O czym należy pamiętać, tworząc podstronę produktuMożliwości sklepów internetowych doceniają tak samo sprzedawcy, jak i konsumenci. Każda z tych grup ma jednak inne wymagania i potrzeby. Podczas gdy sprzedający możliwie najmniejszym kosztem chcą dotrzeć do możliwie największej liczby potencjalnych klientów, konsumenci oczekują rzetelnej prezentacji samych produktów. Wrażenia powinny być podobne do tych, jakie ma się przy oglądaniu produktów w tradycyjnych sklepach. Czy w sieci jest to możliwe? Okazuje się, że w wielu przypadkach jak najbardziej.

Zdjęcia, nazwa i cena – czyli to, co najważniejsze

Podstrony w sklepach www, w zależności od branży, w jakiej się działa, tworzy się w różny sposób. Zawsze jednak pamiętać trzeba o trzech podstawowych i stałych elementach, które typowe są tak samo dla internetowych księgarń, sklepów odzieżowych i spożywczych, jak i wszelkich niszowych sklepów.

Na każdej podstronie obowiązkowo musi się znaleźć nazwa produktu, profesjonalne zdjęcia i cena. Przy nazwie i cenie ważny jest dobór odpowiednich czcionek i ich rozmiaru. Powinny być duże, czytelne, umieszczone w widocznym miejscu.

Co do zdjęć, warto zamieścić ich kilka, najlepiej z różnych ujęć. Bardzo pozytywnie odbierane są zdjęcia 3D, dobrze jest też zamieścić na podstronie miniaturki, które w prosty sposób można powiększyć, by lepiej się przyjrzeć produktowi.

Jak stworzyć dobry opis?

Bardzo ważnym elementem na podstronie jest też opis produktu. Istotna jest specyfikacja – podanie wymiarów, materiałów, cech szczególnych, ale dobrze jest pamiętać, że opis zastępuje w sklepie www elokwentnego sprzedawcę. Koniecznie więc napisać w nim trzeba o zaletach produktu, nie tylko przekonać o tym, że zaspokoi on potrzeby kupującego, ale i wywołać w nim chęć posiadania przedmiotu. Dobrze jest też w opisie wykorzystać słowa kluczowe, co dodatkowo pomoże przy pozycjonowaniu sklepu. Ważne jednak, by frazy te występowały w tekście naturalnie i by opis nie był nimi przesycony.

Opinie innych klientów się liczą

Projektując podstronę, pod zdjęciami, nazwą i opisem dobrze jest też umieszczać opinie innych kupujących o produkcie. Komentarze to doskonała forma promocji, a liczne badania dowodzą, że internauci z uwagą je czytają i biorą je pod uwagę przy zakupie.

Odnośniki do innych produktów szansą na jeszcze większy zysk

Wreszcie dobrze jest też zadbać i to, by internauta spędził na stronie naszego sklepu możliwie najwięcej czasu. Jeśli nie spodoba mu się dany produkt, dobrze jest zamieścić na podstronie również odnośniki do produktów podobnych.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *